Project


Красноградська картинна галерея імені Порфирія Мартиновича
17.11.2023

                                                                  Директор КПФК Серій РЯБОКІНЬ
 
Роботи до дипломного проєкту експонує Бабенко Софія

Тема: Організація дозвіллєвої діяльності учнів у інтегрованій формі: портрет

(Керівник О.В. Зозуля)

                Роботи до дипломного проєкту експонує Цахніва Катерина
Тема: Організація дозвіллєвої діяльності учнів: ілюстрування літературних творів акварельно-графічними техніками
        (Керівник О.В. Зозуля)


                   


               ВІТАЄМО ВАС З ТВОРЧИМ УСПІХОМ !!!


Методика навчання технологій 






Кращі курсові роботи/ проєкти
з методики навчання технологій
у 2022 році підготували: 

Трясак Олександр

Кравченко Сергій


Мелещенко Анжела


Вовкун Ірина


Слюсаренко Анна


Мінкіна Катерина


Щурій Аліна


Іванова Аліна


Калькова Єлизавета


Орлова Наталія 


Рожко Аліна




ВІТАЄМО ВАС З ТВОРЧИМ УСПІХОМ !!!





ЗРАЗОК          оформлення курсового проєкту для Т-41   
пояснювальної записки до дипломної роботи для П-41

ЗМІСТ
ВСТУП………………………………………………………………………
3
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ВИГОТОВЛЕННЯ ВИРОБІВ ……………

5
1.1 Історична довідка, щодо ……………………………….
5
1.2  Опис технології виготовлення ………………………..
10
1.3 Методика навчання техніці «TUNNEL BOOK»… ………………………………...

13
РОЗДІЛ ІІ. ПОРТФОЛІО ПРОЄКТУ………………..
15
2.1 Організація робочого місця та безпеки праці …………….
15
2.2 Техніко-технологічна картка виготовлення виробу ……
26
2.3 Презентування виробу ……........
27
ВИСНОВКИ…………………………………………………………………
28
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ………………
30
ДОДАТКИ……………………………………………………………….......
32
Додаток А. Пошук моделей-аналогів………………………

Додаток Б. Клаузура …………………………...

Додаток В. Технологічна послідовність виготовлення виробу у світлинах


ВСТУП
Актуальність теми «________________________________________» полягає у тому, що вироби виготовлені власноруч з____________ знадобляться у житті, а описана методика технології створення виробів  _______________ на уроках трудового навчання має підвищити ефективність освітнього процесу.
Об’єктом курсової роботи/ проєкту є процес  створення тематичної композиції для інтер’єру освітнього закладу (виробу, панно) «________________» у декоративному стилі
Предметом дослідження є використання технології виготовлення виробів з  (паперу, текстилю, деревинних матеріалів,тонколистового металу) ______________________в освітньому процесі на основі методики роботи над творчим проектом.
Метою курсової роботи/ проєкту є : виявити переваги впровадження методики виготовлення виробів інтер’єрного призначення з  (паперу, текстилю, деревинних матеріалів, тонколистового металу) ______________________ у процесі трудового навчання, оцінити власні можливості в проєктній діяльності на основі практичного використання технологічних операцій (склеювання, полірування, різьблення, вишивання, різання, згинання)_________.
Завдання проєкту:
1.             Виробити вміння самостійного ознайомлення з інформаційними джерелами.
2.             На основі аналізу публікацій періодичних видань, методичної та науково-пізнавальної літератури з теми дослідження розкрити сутність понять «____________, як конструкційний матеріал»,  «технологія ______________».
3.             Виявити технологію ефективного навчання школярів обраній декоративній техніці рукоділля

Прогнозовані результати
1.   Особисте освоєння технології виготовлення штучних квітів прийомом «гофра»
2.   Виготовлення задуманого виробу у техніці tunnel book «Соняхи»
3.   Створення методичних матеріалів із технології вишивки стрічками : клаузура (малюнки, ескізи, кольорові скопійовані зображення виробу, як варіанти майбутнього виробу –  5-7), техніко-технологічна картка виготовлення виробу (послідовність виконання, поопераційні зображення/ ескізи-фото, інструменти та матеріали)
4.    Написання тез до Дня науки коледжу «Тенденції професійного розвитку та становлення фахівця у контексті сучасних викликів реформування системи освіти» з проблеми.
5.   Проведення презентації власної композиції з паперу на засіданні творчої групи «Сучасні методи формування мистецької компетентності»

Вимоги до виробу: естетична привабливість, екологічність, якість, зручність, оригінальність, доцільність, ошатність, есклюзивність



РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ВИГОТОВЛЕННЯ ВИРОБІВ АЖУРНИМ ВИПИЛЮВАННЯМ
1.1. Історична довідка, щодо виникнення паперу та паперопластики
Мистецтво моделювання паперових художніх композицій і створення тривимірних скульптур об’єднані однією назвою – паперопластика, вона менш трудомістка, ніж аплікація, і більше нагадує скульптуру на площині, де форма створюється об’ємом, тому картини сприймаються, як витвори мистецтва, яким притаманні простір, образ, стиль, витонченість, композиція, змістовність, цілісність [10].  До паперопластики сьогодні відносять також оригамі та квілінг, але основною характеристикою виробів залишається їхня подібність до скульптур.
Історія цього мистецтва на Сході сягає глибини віків і нерозривно пов’язана з історією винайдення паперу[11]. У Європі перші абстрактні об’ємно-просторові конструкції з паперу з’являються лише ХХ столітті у середовищі російських конструктивістів.
Філософську базу стосовно особливого розуміння площини в образотворчому просторі підготував законодавець світового авангарду Казимир Малевич [12].
У галузі абстрактних побудов із паперу працюють багато художників (Павло Мітурич, Микола Юдін, Наталя Габо) та представників західної школи (Ласло Мохой-Надь, Йозеф Альберс, Сантьяго Калатрава, Ларса Спойбрук).
Сьогодні в країнах, де техніка паперопластики «tunnel book» є досить популярною, вже стало традицією виготовляти книжки-тунелі на згадку про яку-небудь подію й дарувати рідним  та знайомим або продавати як сувеніри для туристів [25].
Отже, використання презентацій на уроках трудового навчання на сьогодні є досить актуальним. Презентації допомагають учням засвоїти та узагальнити нові знання, і це є гідним у розвитку освіти.
1.2. Опис технології виготовлення вишитих виробів декоративними швами
Одним з різновидів техніки паперопластики є «tunnel book» –  нова техніка, яка поки що не має української назви [21]. Оригінальна назва техніки перекладається як книжковий або паперовий тунель, що нагадує тривимірну об’ємну книжку із набором сторінок. Ця техніка вдало поєднує інші – аплікацію, вирізання, створення макетів і об’ємних книг. Вона дещо схожа на орігамі, оскільки передбачає складання паперу [22]. Технологія виготовлення виробів за допомогою цієї техніки простежується з англійської назви «tunnel» – тунель, тобто і вирізання наскрізного отвору в серії окремих панелей, розташованих одна за одною[23]. Наскрізні отвори мають форму круга, квадрата, арки, овалу, віконечка тощо. Власне термін «tunnel book» виник у результаті створення книжок-тунелів, приурочених до відзначення дати відкриття першого у світі підводного тунелю (396 м) під річкою Темза в Лондоні в 1843 р. Така конструкція мала вигляд сторінок об'ємної книжки, через які розглядали тунель. [24]
Історичними конструктивними прийомами є: бігівка, фальцювання, висікання, вирубування та склеювання [15]. Бігівка і фальцювання – прийоми тривимірного моделювання, що формують конструктивний елемент – ребро жорсткості. Прийоми висікання та вирубування прорізів є засобами візуальної організації паперової форми. Склеювання – зручна форма монтажного з’єднання паперових площин [16].
Для художніх творів доцільно використовувати наступні додаткові матеріали: щільний картон, ватман, креслярський та кольоровий папір, кальку, копіювальний папір, прозорий пергамент, клей ПВА, водоемульсійні, акрилові, гуашеві та акварельні фарби [18].Інструменти і приладдя – лінійка, кутник, графічні олівці, циркуль, ножиці, канцелярський ніж, шило, пінцет, кольорові олівці, пензлики для малювання, пензлики для клею, затискачі, степлер [19].


РОЗДІЛ ІІ. ПОРТФОЛІО ПРОЄКТУ
2.1. Організація робочого місця та безпеки праці
Правила безпечної праці
-                     одягнути спецодяг
-                     підготувати своє робоче місце до безпечної роботи
-                     використовувати інструмент за призначенням. Інакше  можна не тільки зіпсувати його, але й отримати травму.
-                     утримувати робоче місце в чистоті
-                     дбайливо ставитися до устаткування, верстаків, інструментів
-                     інструменти загального користування брати з дозволу завідувача навчальної майстерні та відразу після користування повертати їх
-                     старанно прибрати робоче місце (стружку не здувайте ротом і не змахуйте руками).
-                     привести до ладу свій одяг і залишити майстерню з дозволу завідувача навчальної майстерні
-                     після закінчення роботи прибрати робоче місце


2.2. Техніко-технологічна картка виготовлення виробу
Матеріали та інструменти для виготовлення цукерниці
- відходи рейок з сосни та дуба для основи ;- квадратний брусок 50*50мм., сосна для стійки;
- клей ПВА;- лак акриловий;- спеціальні захисні склади для дерева;
- шуруповерт або дриль;- електролобзик або ножівка;- молоток;- киянка;- розмічальний інструмент;- набір перових свердел;
- малярний пензлик середньої ширини;
- рубанок;- лещата;- токарний верстат по дереву;
- набір стамесок для токарних робіт;

Послідовність виконання
Поопераційні ескізи


Інструменти, матеріали
1
Вибрати  та підготувати заготовку
Лінійка, фанера, олівець
2
Розмітити за кресленням

Лінійка, олівець, копіювальний папір, кнопки
3
Випиляти передню і задню стінку будиночка












Лобзик, пристосування для пиляння
5

Вирізати силуети та зашліфувати

Лобзик, пристосування для пиляння

7
Склеїти передню і задню частину будиночка

Клей ПВА, струбцина
8
Просвердлити отвори  в силуетах і вставити кільця

Свердлильний верстак
9
Зібрати виріб та опорядити його

Опоряджувальні матеріали


2.3. Презентування виробу

Послідовність розробки творчого проєкту «Цукерниця»

1. Організаційно – підготовчий етап
1.     Обґрунтування вибору даного проєкту
2.     Визначення теми проекту та вимоги до конструкції
3.     Формулювання мети і завдань проєкту
4.     Пошук моделей-аналогів та їх аналіз
2.     Конструкторський етап
1.     Робочий ескіз.
2.     Опис зовнішнього вигляду і конструкції моделі
3.     Підбір матеріалів, інструментів та обладнання для роботи
3.     Технологічний етап
1.     Вибір технології виготовлення виробу.
2.     Технічна послідовність виготовлення виробу.
3.     Заключний етап
1.     Оцінка виробу.
2.     Створення реклами творчого проєкту
3.     Підведення підсумків роботи над проєктом

У багатьох будинках прийнято пригощати гостей солодким до чаю або кави. Красиві яскраві цукерки в різнокольорових блискучих фантиках виглядають досить безглуздо в пластикових мисках або звичайних тарілках, тому на цей випадок необхідно мати під рукою красиву цукерницю.
У магазинах продаються готові вироби з різних матеріалів - скла, пластику, дерева або лози.
Але цукерниця, зроблена своїми руками, не тільки допоможе Вам ефектно подати солодощі, а й продемонструє Ваш творчий талант і фантазію.
Варіантів саморобних цукерниць існує чимало, тому виготовити такий виріб зможе кожен, незалежно від своїх умінь або таланту.
На мою думку, такий виріб корисний, оскільки може мати дуже багато різновидів і під час його виготовлення можна дізнатись багато нового та вдосконалити свої навички роботи на токарному верстаті по дереву.
До того ж такого виробу ще не виготовляли в нашій майстерні.
Виходячи з призначення виробу основними вимогами до цукерниці є практичність та естетичний вигляд. Матеріали з яких виготовлятиметься виріб, повинні бути екологічно чисті та нешкідливі, як для дітей, так і для дорослих.

Цукерниця складається з трьох ярусів тарілок різного розміру і призначена для красивої сервіровки цукерок, а також фруктів і десертів.
Цукерниця прикрасить ваш стіл і підкреслить прекрасний смак господаря, а також може стати відмінним подарунком.
Висота цукерниці 450 мм., діаметр нижньої основи - 240 мм., верхньої тарілки 150 мм., форма цукерниці - конус.
Виконана з натурального дерева, всі деталі виготовлені на токарному верстаті по дереву.
Покриття - лак алкідний.


Виготовлення цукерниці можна зробити наступними способами: точіння на токарному верстаті, з рельєфним різьбленням і випилювання лобзиком.
Найбільш підходящим варіантом для себе я вибрав роботу на токарному верстаті.
По-перше, я маю певний досвід по роботі на токарному верстаті по дереву.
По-друге, в нашій столярній майстерні є всі необхідні інструменти і пристосування.
По-третє, це доступність матеріалів.
По-четверте, це те, що мені подобається токарна обробка дерева і я хочу зробити нову конструкцію.
При роботі над даним виробом можна використовувати відходи матеріалів (дощок), що зменшить шкоду для навколишнього середовища.
Матеріали для оздоблення виробу теж вибраний на водній та спиртовій основі, що не шкодить здоров′ю людини. Вважаю , що виріб, в цілому, екологічно безпечний.
Універсальність мого проекту полягає в тому, що цей предмет можна використовувати за прямим призначенням, тобто як цукерницю, і як інтер'єр кухні.
Економічність полягає в тому, що всі матеріали для даного проекту можна знайти в майстерні, серед відходів виробництва.
Конструктивність – моя цукерниця красива, зручна і міцна.
Екологічність полягає в тому, що при виготовленні даного проекту я використовував екологічно чистий матеріали - деревину дуба та сосни.
Технологічність - застосовується токарний верстат по дереву, різці по дереву.
 Реклама
Признавайтесь, любите цукерки? Може бути таке, що у вас у будинку їх ціла гора - вони «живуть» у вітальні, зручно розташувавшись в симпатичній вазі.
Як? Немає вазочки? Тоді вам терміново необхідно цукерницю придбати! Солодощам потрібен свій «будиночок», брати їх звідти значно зручніше, ніж постійно розшукувати, куди знову поділися ці цукерки.
З нею ваш стіл стане чарівний, чаювання приємнішим, а улюблені цукерки - ще смачніше.


ВИСНОВКИ
Сьогоднішній впевнений поступ української освіти у загальноєвропейський простір неодмінно вимагає від неї постійного руху, оновлення, використання інноваційних технологій, але аж ніяк не стагнації. Педагогічний процес, як бурхлива ріка, не може стояти на місці, він повинен рухатися, наповнюватися нововведеннями та сміливими педагогічними експериментами. Треба зауважити, що такі вимоги часу були закріплені в Законах України «Про освіту» (2017р.), «Про вищу освіту» (2014р.), Державній національній програмі «Освіта» («Україна ХХІ століття») (1993р.), Указі Президента України «Про програму роботи з обдарованою молоддю» (2001р.), Державному стандарті базової і повної загальної освіти (2011р.). [1].
Отже, на сьогоднішній день дедалі більш популярними стають вироби з натурального дерева, які не завдадуть шкоди для нашого здоров’я, а навпаки – принесуть користь. Як конструкційний матеріал для виготовлення виробів для дому деревина – кращий вибір. Вона піддається обробці, є екологічним матеріалом, міцна, пружна, стійка до вологи (при правильній обробці) та доступна. Але в неї є й недоліки, такі як: легка займистість, дорога ціна, старіння. Деревину, як конструкційний матеріал використовують ще з античних часів та і сьогодні при виборі меблів та посуду віддають перевагу тим, що виготовлені з деревини.
Зовнішній вигляд поверхні деревини дуже впливає на естетичні якості виробу. Але для забезпечення усіх споживчих вимог потрібно враховувати такі характеристики цього матеріалу, як вологість, міцність, щільність, твердість.
Треба ретельно підходити до вибору заготовки, так як від матеріалу залежить кінцевий  результат роботи. А також чітко дотримуватись технології виготовлення виробу. Обробка деревини, як ручна, так і механізована, без пиляння неможлива. При виготовленні дерев’них виробів це найбільш поширена операція.
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ:
1. Богданова С. І.  Технології: 10 клас: робочий зошит  Харків : Ранок, 2013.  64 с.
2.Використання дубу в медицині і побуті [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  http://zapitay.com.ua/vikoristannya-duba-v-medicini-i-pobuti.html – Назва з екрана.
7. Вироби для дому власноруч [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  http://zapitay.com.ua – Назва з екрана.
8. Властивості деревини [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://moyaosvita.com.ua/bzhd/dopovid-pro-derevinu/ – Назва з екрана.
Ігнатенко Г.В. Трудове навчання у 5-9 класах – обов’язковий блок: основи матеріалознавства, технологія виготовлення виробів. / Г.В. Ігнатенко. – Харків: Основа, 2014. – 190с.
11. Історія дерев’яних меблів [Електронний ресурс]. – Режим доступу:   http://retro-mebli.com/articles/article-032 – Назва з екрана.
12. Ключниця – це [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dic.academic.ru/dic.nsf/ushakov/835442 – Назва з екрана.
13. Коберник О. М. Концепція технологічної освіти учнів загальноосвітніх навчальних закладів України / О. М. Коберник, В. В Мадзігон, В. В Сидоренко – Київ : Науковий світ, 2014. – 22с.
14. Прийоми пиляння лобзиком [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://klasnaocinka.com.ua – Назва з екрана.

ДОДАТКИ
Додаток А

Пошук моделей-аналогів

https://fc.vseosvita.ua/000t24-3490/002.jpghttps://fc.vseosvita.ua/000t24-3490/003.jpg
Модель № 1 Модель № 2
https://fc.vseosvita.ua/000t24-3490/004.jpg
Модель № 3 Модель № 4



Аналізуючи моделі-аналоги, я дійшов висновку, що найбільш підходящим варіантом для виготовлення цукерниці є модель №3.
Тому за основу я візьму зразки 3 та 4 для розробки та виготовлення свого виробу. Але було прийнято рішення виготовити цукерницю з екологічного матеріалу – деревини, а не з пластмаси.

Додаток Б

Клаузура

Робочий ескіз
https://fc.vseosvita.ua/000t24-3490/006.jpg


Додаток В

 Технологічна послідовність виготовлення виробу
1.     Вибрати  та підготувати заготовку
2.     Розмітити за кресленням
3.     Випиляти передню і задню стінку будиночка
4.     Випиляти силуети та зашліфувати
5.     Склеїти передню і задню частину будиночка
6.     Просвердлити отвори  в силуетах і вставити кільця
7.     Зібрати виріб та опорядити його
ДОДАТОК В
Презентування результату проєктної діяльності на засіданні творчої групи «Сучасні методи формування мистецької компетентності»

https://fc.vseosvita.ua/000t24-3490/012.jpg Працюючи над виробом, я отримав задоволення від своєї праці. При роботі над проектом приймались нові творчі та технічні рішення.
Токарні операції мені доводиться виконувати не вперше, тому це додало ще більше приємних емоцій від роботи.
Моя цукерниця вийшла цілком функціональною і має привабливий естетичний вигляд.
Я впевнений, якщо серійно виготовляти такі вироби, то можна домогтись суттєвого зменшення вартості за рахунок удосконалення технології.


 


Курсовий проєкт - це самостійна творча робота студента
Т-31
Обирайте
ДЕКОРАТИВНІ ТЕХНІКИ !!!
для курсових на 2024/2025
аплікація (папір, текстиль, мушлі, соломка)
флористика
різьблення (по дереву, по ганчу)
ажурне випилювання лобзиком (з фанери, полімерів)
гравюра (по ленолеуму)
вишивка
ручне ткання
художнє в'язання гачком, спицями
бісерування
плетіння (лоза, текстиль)
карбування
пірографія
пластична композиція (метал, глина, текстиль)
вітраж
мозаїка

Комментариев нет:

Отправить комментарий

СУЧАСНА ОСВІТА РОЗУМІННЯ, а не запам’ятовування Виховання у здобувачів освіти здібностей  до постійних змін Формування навичок  вери...